Isten Királysága a maga teljes dicsőségében – 2.

Isten Királysága a maga teljes dicsőségében – 2.

Isten Királysága a maga teljes dicsőségében – 2. 1024 538 Rádió Sansz

Isten válasza a bukásra.

Szögezzük le újra, hogy Isten nem lepődött meg, amikor az ember elbukott. Ő tudta előre. A tervéhez tartozott, hogy egy olyan népet hozzon létre, amely már annyira tudja, mennyire pusztító hatású a függetlenség, hogy már soha többé nem akar független lenni.

Isten előtt két lehetőség állt.

Emlékszem, amikor megtértem és megpróbáltam a városomat megmenteni, arra gondoltam: ’Én most már egészen más oldalon állok, úgyhogy a dolgok egészen máshogy fognak kinézni.’ Kiléptem, hogy 2-3 nap alatt megmentsem a városomat, de nem éreztem, hogy Isten nagyon segített volna ebben. Hirtelen nagyon tudatába kerültem annak, hogy a sátán mennyire erős és tevékenykedik mindenhol. Azt mondtam Istennek: „Uram, én nem értelek Téged. Miért nem radírozod le egyszerűen az ördögöt a Föld színéről? Ha én lennék Isten, én úgy csinálnám.”

Isten elmagyarázta nekem, hogy meg lenne az ereje hozzá, de Ő olyan módon igazságos, amit én egyszerűen nem értettem. Ha elvinné a sátánt a végső ítéletre, akkor az igazságossága miatt azt kellene tennie, hogy az embert is a végső ítélet elé állítja, mert az ember bűnrészes volt a sátánnal a lázadásában, és ezért ugyanolyan bűnös volt, mint a sátán. Tehát Isten azt tervezte, hogy helyreállítja az embert, és visszaviszi az Ő Királyságába, de az embernek ehhez ugyanúgy kell élnie, ahogyan Jézus élt. Vissza kellett térnie ahhoz a ponthoz, ahol Ádám volt, mielőtt meghozta volna a végzetes döntést, hogy független lesz. A Királyságba csak így lehetett visszajönni, és Isten uralma és kormányzása alá csak így lehetett ismét belépni.

Előtte viszont volt két nagyon fontos probléma, amivel el kellett bánni. Az egyik az ember bűnös állapota volt, amivel megfelelő módon el kellett bánni. Másodszor pedig most már a sátánnak is volt királysága a Földön, ami mindent megrontott és elrontott.

Azt is meg kell értenünk, hogy a sátánnak csak úgy lehet királysága, ha vannak emberek, akik együttműködnek vele ebben. A sátán is csak az emberen keresztül tud működni. Néhányan szándékosan és tudatosan szolgálják őt.

Találkoztam már néhány emberrel, aki teljesen tudatosan azért dolgozik, hogy a sátán lehessen ennek a világnak a fejedelme és uralkodója. Tulajdonképpen ők azt hiszik, hogy a sátán a jó és Jézus a gonosz. Találkoztam ilyen emberekkel. Ők a gonosznak a fiai. Ők azok a konkoly, akikről Jézus beszél a búza és a konkoly példázatában.

Az emberek zöme viszont nem tudatosan szolgálja a sátánt. Az elméjük megtévesztés alatt van, ezért az elméjükben kell a harcnak lezajlania ahhoz, hogy megláthassák Isten dicsőségét Jézus Krisztus arcán.

Ezért van az, hogy amikor Jézus megparancsolta Pálnak, hogy vigye el az evangéliumot az egész világra, öt pontban adta meg a parancsot. Tudnunk kell, hogy mi ez az öt dolog, mert ha úgy tesszük a dolgokat, ahogyan Jézus tette, akkor jól fogjuk csinálni.

Ezt az öt dolgot az Ap. Cselekedetek 26-ban látjuk:

Ap.Csel.26,18 „Hogy megnyisd szemeiket, hogy sötétségből világosságra és a sátán hatalmából az Istenhez térjenek, hogy bűneiknek bocsánatát és a megszenteltettek között osztályrészt nyerjenek az Én bennem való hit által.”

Ha azt akarjuk, hogy egész lakóközösségeket elérjen Isten ereje, akkor ennek az öt dolognak a megtörténtéért kell imádkoznunk. Láthatjuk, hogy az öt pontból a bűnbocsánat csak a negyedik pont és nem az első. Mi hajlamosak vagyunk a negyedik ponttal kezdeni, ezért nem aratunk túl jó eredményeket.

Az egyik legfontosabb ima, amit imádkoznunk kell, hogy az emberek szeme megnyíljon.

Jézus azt mondta Pálnak: „Én elküldelek titeket a pogányokhoz:

- először is, hogy megnyisd a szemeiket

- másodszor, hogy a sötétségből a világosságra jöjjenek

- harmadszor, hogy a sátánnak hatalmából az Istenhez térjenek

- negyedszer, hogy a bűneik bocsánatát elnyerjék

- és ötödször, hogy a megszenteltettek között osztályrészt nyerjenek, a Bennem lévő hit által …, vagyis azok között a szentek között, akik Bennem hisznek.”

Azt gondolom, hogy az evangélium hirdetésében két jelentős hibát követünk el. Először is nem készítjük elő megfelelően a talajt ahhoz, hogy az emberek elnyerjék a bűnbocsánatot. Jézust úgy prédikáljuk, mint egy bizonyos orvost, aki a szükségeinket betölti. ’Gyere dr. Jézushoz, Ő majd meggyógyítja az életedet, helyrehozza a rossz dolgokat az életedben, és mindent összerak.’

Noha ez igaz, és Jézus megteszi ezeket a dolgokat, az evangéliumnak mégsem ez a lényege. Az embereknek meg kell látniuk, hogy azért vannak problémáik, szükségeik és bajaik, mert nem a megfelelő uralkodó alatt élik az életüket. Látniuk kell, hogy van jó, és van gonosz; hogy a gonoszság a sátánban van megszemélyesedve, a jóság pedig Istenben, és az egyiktől a másikhoz kell odafordulni. El kell fogadniuk az egyiket, és el kell utasítaniuk a másikat. Erről szól a megtérés.

A megtérés a gondolkodás megváltozása, ami az életmódunk és a hozzáállásunk teljes megváltozását eredményezi. A megtérést mindig Isten Királyságával összefüggésben hirdeti az újszövetség. Ennek mindnek az a gyökere, hogy „eddig bolond voltam, és megengedtem, hogy a sátán uralkodjon rajtam, most megváltozom, és Istent fogom az uralkodómmá tenni”.

Tehát a megtérés lényege, hogy eldöntjük, ki uralkodjon fölöttünk, és a gondolkodás megváltozása, amely a cselekedetek teljes megváltozásához vezet. Nem engedem többé, hogy a sátán uralkodjon rajtam, hanem Isten fog uralkodni fölöttem helyette.

Amikor ezt valaki megérti, meglátja és megcselekszi, akkor beszélhetünk a bűnbocsánatról. És mi nem akarunk itt megállni, hanem tovább akarunk lépni az örökség témájára.

Ez a megdöbbentő a dologban, hogy Isten Jézus örököstársaivá tett minket, mindannak az öröklésére, amije Istennek van, és ami, aki Isten maga.

Az efezusi gyülekezet véneinek azt parancsolta Pál, hogy vigyék be az embereket az örökségükbe. Nem volt elég, hogy üdvösségre juttassák őket, az örökségüket is át kellett adniuk nekik. Ebben az életben az az örökségünk, hogy megkapjuk ingyenes ajándékként mindazt, ami Isten, és ami Neki van. Nem fantasztikus ez az egész? Nem elképesztő?

Tudjátok, ha csak ’100 dolláros’ üdvösségetek van – ami azt jelenti, hogy értjük ugyan, hogy Jézus megbocsátotta bűneinket, ez mondjuk, ’100 dollárnyit’ ér. De ha rájövünk, hogy ez nem csupán ’100 dolláros’, hanem ’négymilliárd dolláros’ örökség ez a megváltás, akkor egészen más lesz a hozzáállásunk, és egészen más mértékben leszünk hálásak ezért. Jézus azt mondta: „akinek sok bocsáttatott meg, az nagyon szeret”. (Luk.7,47) Aki sokat kapott, az még jobban szeret.

Ahelyett, hogy a bűn kötelékében egy nyomorúságos rabszolga lennék, a világ leggazdagabb embere vagyok. Ébredjünk föl! Isten ide akar minket eljuttatni! Isten nem elpusztítani fogja az embert, hanem visszaviszi arra az állapotra, ahol a bukás előtt volt, sőt, annál még sokkal magasabb szintre viszi.

A kegyelem evangéliuma ezerszer, tízezerszer nagyobb dolog, mint az ártatlanságon alapuló kapcsolat. Isten úgy döntött, hogy ezt úgy valósítja meg, hogy az embert meghagyja uralkodói pozíciójában, és egy olyan királyt ad föléjük, aki vezetni fogja őket, és az örökségük teljességébe elvezeti őket. Ez a Király egy ember lett, a Názáreti Jézus. Ilyen módon lehetővé vált az ember számára, hogy mindent visszakapjon, amit elveszített, sőt, azt még ’tízmilliárdszorosára’, vagy ’trilliárdszorosára’ növelje – nem is tudom, hogy milyen nagy számot mondjak. A végeredmény egy ’tízmilliószor’ gazdagabb állapot, mint amilyen Ádám állapota a legjobb szintjén valaha is lehetett.

Istennek most már nem csupán egy ’ártatlan embere’ van, hanem sok-sok olyan embere, aki ugyanazzal az eltökélt engedelmességgel él a Vele való kapcsolatban, ahogyan Jézus élt. Ez által sokkal jobb és sokkal erősebb a Királyság, mint valaha volt. Tehát mindaz, amit a sátán valaha tett, az csak segítette Istent abban, hogy egy sokkal erősebb Királyságot építsen fel. Értitek ezt? A sátán nem nyert semmit.

Egy új módon kell megértenünk, hogy Isten mennyire erőteljes, és milyen szuverén módon uralkodik. Őt soha nem győzi le semmi és senki, és nem lehet Őt kijátszani. Azt mondja a Biblia, hogy még az emberek haragját is arra a célra használja, hogy dicsérje Őt. Ami nem szolgálja Őt, azt Ő korlátozza. A mi Istenünk ilyen fantasztikus! Még az ember haragját is a saját szolgálatába állítja. Ha az nem szolgálja Őt, akkor nem engedi, hogy megnyilvánuljon.

Ha megértjük Isten erejét, és az Ő Királyságának erejét, akkor sokkal nagyobb biztonságban fogjuk érezni magunkat azzal kapcsolatban, hogy mi mindennek is vagyunk a részesei. Soha senki nem fog túl korán megnyomni valahol egy gombot, hogy elpusztuljon a világ. Ez egyszerűen nem történhet meg! Teljesen Isten kezében vannak az események. Végülis minden mániákus, őrült, fanatikus terrorista dzsihadistát is Ő a kezében tart.

Két dologra volt szükség. Ebben a folyamatban Istennek két dolgot kellett tennie. Létre kellett hoznia a megfelelő kormányzást, és utána megváltóként kellett cselekednie. Tehát Isten működésének egy kormányzási és egy megváltási szempontja van. A (1) kormányzási problémát megoldotta azzal, hogy Jézust emberré tette, és felültette a trónra. A második dolog pedig az volt, hogy (2) megváltóként kellett működnie, hogy visszaszerezze magának az embert és az egész világot.

A Bibliában van egy nagyszerű téma, ami a ’rokoni megváltó’ témája. A 3. Mózes 25. része tanítja ennek az alapelveit. Az alapelv lényege a következő: ha egy ember eladósodott, és ezért rabszolgának kellett eladnia magát, mindig kellett, hogy egy váltságdíjat megállapítsanak, amit ki lehetett az illetőért fizetni. Másodszor, ha valaki az adóssága miatt az összes vagyonát elveszítette, és az valaki másnak a kezébe került, mindig kellett, hogy legyen lehetőség arra, hogy ezt visszaszerezhesse.

Két dolog volt ehhez szükséges. Bármikor felléphetett egy rokon az eladósodott rabszolga, vagy az elveszett vagyon érdekében. Ennek az embernek bizonyítania kellett, hogy vérrokon. ’Kiváltó rokon’ volt a neve (3.Móz.25,26). Tehát rokonnak kellett lenni. Ez volt az első feltétel. Az illető családjához kellett tartoznia. Ha azt mondta, hogy ő családtag, akkor az első feltételt betöltötte.

A második feltétel az volt, hogy képesnek kellett lennie kifizetni a teljes váltságdíjat. Ha mind a két feltételnek eleget tudott tenni, azonnal felszabadíthatta azt a rabszolgát, és a rabszolga tulajdonosa nem állhatott ennek ellen. Ha meg tudta fizetni ennek az eladósodott, zálogba került vagyonnak az értékét, akkor ez a vagyon visszakerülhetett a most már felszabadult rabszolga tulajdonába. Ha jött egy rokon, és ki tudta fizetni a váltságdíjat, akkor az illetőnek – aki az adós volt – fel kellett szabadulni a rabszolgaságból, és vissza kellett adják neki a vagyonát mindenféle megkötés nélkül. Ez egy fantasztikusan nagy téma, ami végigvonul az egész Biblián, és természetesen ez az Úr Jézus Krisztusnak egy dicsőséges előképe.

Amikor egy vagyon elveszett, mert annak a tulajdonosa adósság miatt rabszolgává lett, egy tekercsre le kellett írni a megváltás feltételeit. Két példányt csináltak ebből az írásból. A dokumentumnak az egyik példányát egy agyagedényben – vagy valamiben, amiben a minőségét megőrizte – el kellett ásni az adott birtok földjében, a másik példányt pedig a bíró kapta meg. Ha jött egy rokon, aki ki tudta fizetni a váltságdíjat, akkor odamentek a bíróhoz, elővették ezt a dokumentumot, elolvasták, és az abban foglaltak szerint mindent ki kellett fizetni.

A kereszten Jézus sok csodálatos dolgot végzett el egyszerre. Leginkább azt tudjuk, hogy Jézus a kereszten kifizette minden bűnünk árát. Tehát felszabadította a rabszolgát a rabszolgaságból. De a János 12-ben azt is olvassuk, hogy Jézus vissza fogja vásárolni a kereszten a teremtett világ minden négyzetcentiméterét, és az ördög nem tarthat meg belőle semmit. Meg kell látnunk, hogy a sátán ennek a világnak MÁR NEM fejedelme. A kereszten szűnt meg ez a rangja. Jézus a saját vérével vásárolta vissza a világot. Nézzük meg a János 12-t.

Ján.12,31 „Most van e világ kárhoztatása (ítélete); most vettetik ki e világ fejedelme”

Tehát Jézus a kereszten kifizette a váltságdíjat nem csak azért, hogy az ember a rabszolgaságból felszabaduljon, és visszatérhessen Istenhez, hanem azért is, hogy az egész teremtett világ visszakerülhessen Isten tulajdonába, uralma alá. Már nem az ördögé a teremtett világ. Nem is azoké az embereké, akik a sátánt szolgálják. Jézus kifizette a váltságdíjat, így most már Jézus Krisztus a jogos tulajdonos. Most már minden Jézusé és az Ő családjáé!

Isten nem adhatja oda Magyarországot vagy Lengyelországot vagy Európát egy angyalnak. Egy olyan embernek kell odaadnia, aki kiált érte. Ha emberi lények vagytok, akkor jogotok van arra, hogy az örökségeteket követeljétek. De ha nem követelitek a jogaitokat, akkor az ördög továbbra is megmaradhat az egyébként jogtalan, törvénytelen uralkodói pozíciójában, mert senki sem igényli az ellenkezőjét.

Tehát ha az ördög úgy járkál, hogy azt mondja, hogy övé egy adott terület, akkor leleplezhetjük, hogy hazudik, és kirúghatjuk onnan. Ha ezt megértjük, akkor el kell kezdenünk felmérgesedni amiatt, hogy a sátán ezt csinálja: ’Mit gondol az ördög magáról, hogy itt sétál a városomban? Hiszen Jézusé ez a hely, és az enyém!’ Tehát itt az ideje, hogy kirúgd a sátánt erről a helyről, és megszüntessük azt a lehetőségét, hogy folyamatosan azt hazudja nekünk, hogy ő itt az uralkodó. Ennek a haragnak az erőszakosságunk részét kell képeznie.

Dávid királyban megtalálható ez a vonás. „Ki az a körülmetéletlen filiszteus, hogy gyalázni meri az élő Isten seregét? Menjünk, és vegyük le a fejét!” és Isten azt mondta: „Áh, végre! Ez már egy szívem szerint való ember. Úgy gondolkodik, ahogyan Én.”

Vagyis mi, az Egyház ne legyünk már olyan ’anyámasszony katonája’, hanem kezdjünk kicsit bedühödni ezek miatt. Álljunk ki a jogainkért az ördög ellen, és szerezzük vissza azt, ami a miénk!

Menjünk a Jelenések könyve 5. részéhez. Ez egy olyan kijelentés, amit Isten János apostolnak adott. Adja meg nektek is.

Jel.5,1 „És láttam annak jobb kezében, Aki a királyiszékben ült, egy könyvet, amely tele volt írva belül és kívül, és le volt pecsételve hét pecséttel.”

Hitem szerint ez a tekercs, ez a könyv az egész teremtett világ megváltó-levele. A Mindenható Isten keze – Aki mindenek Bírája – tartotta ezt a dokumentumot, és várta, hogy jöjjön egy ember, aki azt tudja mondani: ‘Én vérrokon vagyok, és meg tudom váltani ezt az egész vagyont.’ Istennek csak ennyire volt szüksége ahhoz, hogy az egész teremtett világot újra az ember uralma alá helyezze vissza.

Jel.5,2-3 „És láttam egy erős angyalt, aki nagy szóval kiáltott: ’Ki volna méltó arra, hogy felnyissa a könyvet, és felbontsa annak pecsétjeit?’ És senki, sem a Mennyen, sem a Földön, sem a föld alatt, nem tudta a könyvet felnyitni, sem ránézni.”

Vagy azért, mert nem volt erejük a megváltáshoz, vagy azért, mert akiknek volt erejük, azok pedig nem voltak vérrokonai a bukott embernek. Angyalok nem tehették ezt meg, mert ők nem emberek.

Jel.5,4 „Én azért nagyon sírtam, hogy senki nem találtatott méltónak a könyv felnyitására és elolvasására, a megnézésre sem.”

Nem volt olyan ember, aki meg tudta volna tenni, mert mindannyian adósok voltak, noha vérrokonok. Akkor jött Isten dicsőséges új embere. Ő ember – az azonosulása miatt, a bemerítkezése miatt –, és ki tudta fizetni a váltságdíjat.

Jel.5,5-7 „És egy a Vének közül mondta nekem: Ne sírj! Mert győzött a Júda nemzetségéből való oroszlán, Dávid gyökere, hogy felnyissa a könyvet és felbontsa annak hét pecsétjét! És láttam a királyiszék és a négy szellemi lény között és a Vének között egy Bárányt állni, mint egy megölöttet – hét szarva és hét szeme volt, ami az Istennek hét Szelleme, amely elküldetett az egész Földre –, és eljött és elvette a könyvet a királyiszékben ülőnek jobb kezéből.”

Jel.5,9 „És énekeltek új éneket, mondva: – Itt az idő, hogy elkezdjünk mi is énekelni. Ez az ének Jézusnak, a Dicsőséges Győztes Királynak szól.’Méltó vagy, hogy elvedd a könyvet és megnyisd annak pecsétjeit: mert megölettél, és megváltottál minket Istennek a Te véred által, minden ágazatból és nyelvből és népből és nemzetbőlés a helyes, szó szerinti fordítás azt mondja utána – és tettél minket Istenünknek Királysággá és papsággá’.”

Nem egyénileg vagyunk királyok és papok – ahogyan sok fordításból, a magyarból vagy az angolból is kiderülne –, hanem együttesen vagyunk A Királyság, és együttesen testületileg vagyunk Egy papság. Ez a papság az uralkodó ’Melkisédeki papság’, vagyis mi uralkodunk mindenen, és a mi tulajdonunkban van minden. Jézus a mi dicsőséges főnk. A világnak egyetlen négyzetcentimétere sincs már a sátán fogságában.

Ne gondoljátok, hogy Isten öröksége csupán a ’Szentföld’, hanem az Ő öröksége az egész teremtett ’Világ’! Nem csak 20.000 km2 területről van szó! Ez is része az Ő örökségének, de az csupán jelképezi az egészet. Isten megmutatta Ábrahámnak, hogy az egész világ tulajdonosává, örökösévé fog válni.

Pál azt mondta a 1.Korinthus 3,21-ben: „… minden a tiétek.” Tehát most már ne csupán egy kis földdarabért harcoljunk, amit Palesztinának hívnak, hanem menjünk, és foglaljuk el az egész Földet, amelynek természetesen része Palesztina is. Mert az egész teremtett világ az Úré. Egész Magyarország, Oroszország, egész Ukrajna és Afrika is. Minden nemzet, s az egész Föld. Ebben a hatalmas, imádó kórusban ott vannak emberek minden nyelvből, ágazatból, népből és nemzetből. Egyetlen népcsoport sem marad ki. Irak is ott lesz. Irán, Szíria és Egyiptom, Észak- és Dél-Korea, USA és egész Európa is eljönnek, és meghajtják a térdüket Jézus Krisztus előtt. Ott lesznek együtt, és együtt fognak Jézushoz kiáltani, Aki a Dicsőséges Király!

Jel.5,10 „Tettél minket a mi Istenünknek Királysággá és papsággá; s uralkodunk a Földön.

Tehát Isten célja kormányzási jellegű és megváltási jellegű is volt. Most már a Föld Jézusé, nem csak a teremtés joga által, hanem a megváltás joga által is. Azoknak a szenvedéseknek, amiket át kell élnünk, egy része azért van, hogy foganatosíthassuk ezt a szellem-jogi helyzetet.

Említettem már, és most szeretném elmagyarázni, hogy két csatát kell megnyernünk: egy jogi csatát, és egy katonai csatát. A jogi csata arról szól, hogy jogilag létrehozzuk magunk számára azt a jogalapot, ami által a Golgota győzelmét foganatosíthatjuk egy-egy adott helyen.

Az egy dolog, hogy megírtak egy törvényt, de egy másik dolog az emberekkel betartatni a törvényt. El kell mennünk a bíróságra, és érvelnünk kell az ügyünk érdekében, és a bíróságnak döntést kell hoznia annak érdekében, hogy egy adott helyen az írott törvény érvényesülhessen.

40 évvel ezelőtt Isten azt mondta nekem, hogy menjek el a Mennyei Bíróságára, és érveljek az Ő ügye mellett, hogy Bombay városa megtelhessen az Ő dicsőségével. Ezt kellett jogilag elintéznem. Megnyertem a pert, mert teljesen, cáfolhatatlanul, bombabiztosan jogszerű volt ez a követelés. De azután mozgósítanom kellett Isten népét azért, hogy menjenek, és vegyék birtokba azt a területet, ami jogszerűen már az övék volt. De 40 évvel ezelőtt megkaptam Bombay városáról a tulajdoni lapot. 1958-ban Yonggi Cho is megkapta a tulajdoni lapot Dél-Korea fővárosára, Szöulra vonatkozóan.

Olvassuk el a Luk.18,1-18-at. Ott egy özvegyasszonyról olvasunk, aki elment a bíróságra, és érvelt az ügye érdekében. Bosszúért kiáltott, és azt mondta: Adj nekem jogi hatalmat az ellenségem fölött – vagyis szolgáltass nekem igazságot!” Először a bíró meg sem akarta hallgatni.

Jézus azért tanítja ezeket a példázatokat, mert időnként úgy tűnik, hogy Isten nincs a mi oldalunkon, pedig a mi oldalunkon van. De mindent teljesen jogszerűen és teljesen igazságosan kell intéznünk. Isten nem adhatja oda Magyarországot, Lengyelországot, Ukrajnát egy angyalnak.

Egy olyan embernek tudja odaadni, aki odaáll Isten elé, és kéri Őt, kiált Hozzá érte. Mivel emberi lények vagytok, így jogotok van arra, hogy az örökségeteket követeljétek. De ha nem követelitek a jogaitokat, akkor az ördög továbbra is megmaradhat az egyébként jogtalan, törvénytelen uralkodói pozíciójában, mert senki sem igényli az ellenkezőjét.

Ez a Királyság alapelve: mindenért meg kell harcolnunk, ami már a miénk! (Mát.11,12 „az erőszakosok ragadják meg Isten Királyságát”) Ahhoz, hogy megkapjátok a jogi döntést a bíróságról – mivel ez gyakran komoly szellemi ima-csata, mert az ördög jól tudja, hogyan kell érvelnie a saját ügye mellett.

Az ördög két fő fronton fog harcolni:

  • az egyik a bűnös állapototok,
  • a másik a hitetlenségetek.

De ha szentté váltok, szentségben éltek, és ha teljesen tele vagytok hittel, akkor nem tud nektek ellenállni. Be kell bizonyítanotok, hogy ti teljesen benne vagytok a Királyságban. Ha függetlenek vagytok, akkor nem vagytok alkalmasak a per megnyerésére.

Isten lehetőséget ad a sátánnak, hogy a saját ügyvédje legyen, és védje a dolgát, de Isten valójában szeretne a ti javatokra ítélni. Ha feladjátok – mert például belefáradtok abba, hogy tovább várjatok az eredményre, az imameghallgatásra –, akkor elveszítitek a pert, pedig a tietek lehetne az ígéret, csak azért harcolnotok kellene. Jézus ezért tanítja újra és újra azt, hogy legyünk kitartóak, legyünk állhatatosak az imában, soha ne adjuk fel, soha ne fáradjunk bele. Amikor pedig megkapjátok a megígért dolog ’tulajdoni lapját’ a jogi szellemi csatában, azt minden bizonnyal tudni fogjátok, hogy melyik az a nap.

A szolgálatom alatt én is több városra megkaptam már hitben a tulajdoni lapot. Isten ezt kitágíthatja egész nemzetekre is. Ehhez nem kell túl sok ember, ehhez egy is elegendő, hogy megnyerje ezt a peres ügyet szellemben. Jézus azt mondta: „ha ketten a Földön egyetértetek bármi felől, amiben egyetértetek, azt az Én Mennyei Atyám megadja nektek”. Hiszitek ezt? Tehát ha ketten egyetértetek, akkor ez elég ahhoz, hogy megnyerjétek a pert.

A Lukács 18,3-ban azt mondja az özvegyasszony a bírónak: „Adj nekem az ellenségemmel szemben jogos elégtételt, szolgáltass nekem igazságot”. Ha ketten járulunk Isten elé, akkor még erősebben tudjuk védeni az ügyünket ebben a perben. Nem kell, hogy ez sok ember legyen. Amikor pedig már a tiétek a jogi győzelem, és a bíró a javatokra dönt – amikor Isten azt mondja: „Igen, teljesen bombabiztos az érvelésetek, megnyertétek a pert. Az ördögnek semmilyen joga nincsen a városotok fölött, tehát a tiétek lehet a város.” – akkor valóban a tiétek a ’tulajdoni lap’. Ha ez a pillanat elérkezik, akkor Isten már elküldheti az angyali seregeket azért, hogy foganatosítsák az ítélet végrehajtását.

Tegyük fel, hogy valamelyikőtöknek van 20 hektár földje az országban. Azután elmentek, és néhány évet egy másik országban töltötök. Amikor visszajöttök, azt találjátok, hogy valaki teljesen jogellenesen betelepedett a ti telketekre, és ott lakik a földeteken. Megtehetitek, hogy egyszerűen bedühödtök, és megpróbáljátok az illetőt kidobni a földetekről. De ha ezt teszitek, akkor ennek az lehet a vége, hogy nem vagytok elég erősek, és mégsem tudjátok visszaszerezni a földeteket, noha az a másik ember jogtalanul van rajta, de így mégis ő marad ott.

Vannak az ördög megtámadásának helytelen módjai is. Ha egyedül mentek, hogy megküzdjetek vele, akkor nem biztos, hogy meglátjátok a győzelmet. De ha elmentek a bíróságra, és megkapjátok a bírósági végzést arról, hogy visszafoglalhatjátok a földeteket, és az állam veletek küld 100 felfegyverzett rendőrt ennek érdekében, akkor már egészen más lesz a helyzet.

Tudjátok, ha a Mennyei Bíróságon megnyerjük ezeket a peres ügyeket, akkor angyali seregek légiói jönnek velünk, hogy foganatosítsák is az ítéletet, és akkor egészen más az a helyzet. A mai kor Egyháza nagy részének sajnos fogalma sincs arról, hogyan kell az angyali seregekkel együttműködni, és Isten azt mondja, hogy jobb lesz, ha megtanuljuk, hogyan kell ezt tennünk. Jelenleg nagyon szigorú kiképzésben veszek részt annak érdekében, hogy olyan ember legyek, aki együtt tud működni az angyalokkal. Amikor jogi alapon megkapod az angyalokat segítségül, hogy a te oldaladon harcoljanak, akkor egészen máshogy fog az egész csata kinézni.

A Lukács 18,8-ban azt a kérdést teszi fel Jézus:

Luk.18,8 „Mindazáltal az embernek Fia, amikor eljön, avagy talál-e hitet ezen a Földön?

Én azt akarom erre mondani: „Igen, Uram! Én harcolni fogok a városomért. Ami engem illet, el fogok menni a Mennyei Bíróságra. Meg fogom szerezni annak a helynek a tulajdoni lapját, ahova Te elhelyeztél engem, és nem nyugszom addig, amíg minden démoni ellenállás le nincs törve. Meg akarom tanulni, hogyan kell az angyali seregekkel együttműködni, hogy a Te angyali seregeid ereje is jöhessen, és hatalmas mértékben foganatosíthassák a harcunk eredményét.”

Amikor már arra kerül a sor, hogy konkrétan el kell foglalni a már jogilag megszerzett területet, ehhez nem elég egy-két ember, ehhez Isten népének egy nagyobb csapatára és összefogására van szükség, és egységben kell mozdulnunk. Sőt, egy szívvel-lélekkel – az még jobb. Ha egységesen, csoportosan megtanuljuk, hogyan kell az angyalokkal együttműködni, akkor azt mondom nektek, hogy legyőzhetetlenek vagyunk.

A Királyság előmozdításának egyik legerőteljesebb fegyvere a jelek és a csodák megnyilvánulása. Isten ereje együttműködik velünk, hogy jelek és csodák történjenek, ilyen módon a Királyság megnyilvánuljon, és Isten hatalma megszilárduljon. A Bibliában Isten Királysága minden térnyerését, előretörését jelek és csodák kisérték vagy előzték meg. Az újszövetségben egyetlen gyülekezetet sem találunk, amely nem jelek és csodák hátterével jött létre. A Királyság előretörésének minden akadálya letöretett, amikor jelek és csodák történtek.

Most nincs időm, hogy ezt mind megmutassam nektek az Írásokból, de ha végigolvassátok a Bibliát, akkor meg fogjátok látni, hogy ez igazság (Ap.Csel.4., Ap.Csel.12., Ap.Csel.19. részek). Amikor akadályoztatás volt, vagy útakadályok voltak az evangélium előtt, akkor a Gyülekezet imádkozott, csodák történtek, és elmozdult az akadály.

Van néhány dolog Isten Királyságával és a Menny Királyságával kapcsolatban. A Biblia mind a két kifejezést használja, a ’Menny/Mennyek Királysága’ és az ’Isten Királysága’ kifejezést is. Vannak átfedések, de mind a két fogalom mást hangsúlyoz. Az ’Isten Királysága’ egy olyan kapcsolatról szól, amelyben Isten akarata ugyanolyan tökéletesen megvalósul a Földön, ahogyan a Mennyben is.

A Biblia leszögezi, hogy Isten a tökéletes szeretet, a tökéletes jóság, a tökéletes bölcsesség, a korlátlan erő, a tökéletes igazságosság, tudás, világosság, stb. Ha összeírjuk Isten minden vonását, és kiegészítjük a listát Urunk Jézus Krisztus minden ‘Én vagyok’-kal kezdődő kijelentésével, döbbenetes képet kapunk. Szeretném, ha ezt házi feladatként megtennétek.

Mindannak eredményeként, ami és aki Isten, Ő nem hozhat rossz döntést. Isten minden döntése tökéletes, mert Isten tökéletes!

Azt mondja a zsoltár:

Zsolt.18,31 „Az Istennek útja tökéletes; az Úrnak Beszéde hibátlan ...”

Tehát ha az Ő akaratát tesszük, akkor tökéletességre jutunk. Ha nem az Ő akaratát tesszük, akkor tökéletlenek leszünk. Ezért van az, hogy az engedelmesség Isten Királyságának a kezdete is és a vége is.

Most beszéljünk pár percet a Menny Királyságáról. A Menny Királysága egy olyan környezet, közeg, ami engedelmesség által jön létre. Amikor Isten akarata tökéletesen megtörténik, akkor automatikusan létrejön a Mennynek a közege. Amikor Isten akarata nem történik meg tökéletesen, akkor a Menny közege automatikusan eltűnik. Az engedetlenség a pokol létterét hozza létre, az engedelmesség pedig a Mennyet.

Ha a Mennybe akarunk jutni, akkor engedelmeskednünk kell Istennek, különben nem juthatunk oda. Az nem lehetséges, hogy a Mennybe jutunk, és ott engedetlenkedünk, mert ha ez lenne, akkor azzal a Mennyet pokollá változtatnánk. Ezért nem engedhet be Isten senkit a Mennybe, aki már megelőzően nem gondolkodik mennyei módon, tehát akinek nincs tökéletes engedelmesség a szívében Isten iránt. Ha elkezdünk tökéletesen engedelmeskedni, akkor a pokol helyébe a Menny lép az életünkben, a családjainkban, és minden olyan helyen, ahova Isten elhelyezett bennünket, és ahol tekintélyt adott nekünk.

A Menny csak úgy jön le a Földre, ha az emberek engedelmeskednek Istennek. Ez az egyetlen mód erre. Ha a szívünkben nincs engedelmesség, akkor a Menny sem lehet ott. Ha pedig nincs a szívünkben, akkor hogyan hozhatnánk el a városainkba? Tehát velünk kell kezdődnie a dolognak, és azután belőlünk áradhat ki a befolyási területeinkre.

A Mennynek két dimenziója van. Az egyik, ahol Isten jósága tökéletesen és tiszta módon megnyilvánul ott, ahol Istennek való engedelmes hozzáállás van. Nem annyira egy hely, mint inkább egy közeg. És van a Menny Királyságának egy másik dimenziója is. A Mennyet egy olyan helynek írja le a Biblia, mint Isten kormányzásának a végső helye.

A Biblia a Mennynek különböző szféráit, különböző rétegeit, szintjeit írja le. A Biblia nem beszél, a ’második égről’. Beszél „harmadik Mennyről/Égről”, ahol Isten trónja van; beszél a „Mennyről”, ahol Isten ül fenségben és dicsőségben. Beszél az „első égről”, ahol a gonosz és rossz szellemi erők harcolnak az Isten szerinti szellemi erőkkel, annak érdekében, hogy a földi életet befolyásolják.

Az első ég annak a szellemi erőnek és a szellemi tekintélynek az egyik szintje, amiről szó van a Bibliában. A Mennynek a Földhöz legközelebb eső rétegét beszennyezték a gonosz szellemi erők. Ennek nem fizikai helye van, hanem ez egy szellemi hely. Ez az a szféra, ami közvetlenül befolyásolja azt, hogy mi is történik a Földön.

A harmadik eget, ahol Isten lakik, soha nem szennyezte be a bűn, a sátán oda soha nem léphetett be, és a jövőben sem léphet be soha, nem hatolhat oda be.

A Földért a harc első sorban a levegőégben zajlik. Majd később látni fogjuk, amikor a Királyság különböző megnyilvánulási szintjeiről fogunk beszélni, hogy feltétlenül meg kell szereznünk az uralmat a levegőégben ahhoz, hogy a Földön megváltoztathassuk a légkört, a közeget. Szellemi városokat kell felépítenünk ebben a levegőégbeli helyen. Ezt a ’mennyei Földet’ el kell foglalnunk úgy, hogy felmegyünk oda szellemben, és onnan levetjük a fejedelemségeket és hatalmasságokat.

A Biblia beszél a levegőég megtisztításáról ugyanúgy, mint a Föld megtisztításáról. Beszél arról, hogy birkózunk, tusakodunk fejedelemségekkel és erőkkel a levegőégben. Ahhoz, hogy a Földön megnyilvánuljon a Királyság, először el kell foglalnunk a levegőégbeli helyeket. Majd egy későbbi tanításban fogok erről is beszélni.

Tehát a Menny a kormányzás helye. A Menny az a hely, ahol Isten trónja van. El kell foglalnunk a levegőeget ahhoz, hogy megváltoztathassuk a Földet.

A Mát.16,19, ill. Mát.18,18 szó szerint a következőket mondja: Az eredeti görögben itt egy befejezett múlt idő szerepel jövőidővel együtt. Kb. a következő módon kellene ezt fordítani. „Amit megkötsz a Földön, azért lesz megkötve, mert a Mennyben már megkötötték.” Ez az eredeti szöveg jelentése.

Ha azt akarjuk látni, hogy megváltoznak a dolgok a Földön, akkor először a mennyei helyeken kell ezt a változást létrehozni, és akkor ez a mennyei hely fogja a földi helyzetet megváltoztatni. Soha nem tanulhatjuk meg megváltoztatni a dolgokat a Földön, amíg nem tanultuk meg, hogy a levegőégben megváltoztassuk a dolgokat – ezt tanuljuk ebből a versből. ’Megköttetik a Földön, mert a Mennyben már meg van kötve’.

Jézus a földi élete során, a feltámadása előtt teljes, maradéktalan erővel és hatalommal rendelkezett a Földön, de a levegőégben nem. Szolgálata végén a Jeruzsálem fölött szellemben jogszerűen uralkodó démoni fejedelemségek még teljes épségben voltak, és a helyükön voltak. Engedelmes emberként Jézus a Földön parancsolhatott a démonoknak, megkötözhette őket, de még nem volt Ő a győztes, diadalmas, feltámadt Úr, hogy a levegőegek fölött is minden hatalom és erő az Övé legyen.

A démonok uralkodtak a zsidók vallási világában, és az egész nemzetben, a politikai szférában is. Jézus a földi szolgálata során csak korlátozottan működhetett, és a Királyságot csak egy bizonyos szinten nyilváníthatta meg, mert a levegőégben még nem volt hatalma és ereje, hogy ott győzelmet arasson. Nagyon frusztrálta Őt, hogy a Királyság csak ilyen korlátozott mértékben nyilvánulhatott meg. Alig várta már, hogy a keresztre jusson, feltámadjon és felmagasztaltasson, ilyen módon a Menny és a Föld Ura is legyen, és elbánjon ezekkel a szellemi fejedelemségekkel.

Tehát Jeruzsálem népét megkötözve, fogságban tartották ezek a szellemi erők, és nem engedték, hogy az emberek Jézushoz jöjjenek, és belépjenek Isten Királyságába. A vallási és a politikai környezetük még mindig fogságban tartotta ezeket az embereket, ezért Jézus csak egy 120 fős gyülekezetet tudott létrehozni.

Övé volt Isten dicsőséges örök élete, megmutatta ezt az embereknek, a legfantasztikusabb tanításokat adta le nekik, amit emberi lények valaha hallhattak, a legelképesztőbb csodákat tette a szemeik előtt, de az emberek még mindig foglyok voltak ezután is, nem tudtak kitörni a vallási életük fogságából, és a politikai, kulturális életük kötelékei közül, hogy rohanva jöjjenek Isten Királyságába. Amíg Jézus le nem tudta vetni a levegőégbeli fejedelemségeket a helyeikről, nem tudott jobb eredményeket elérni, mint hogy 120 ember elkötelezett tanítványa lett Jézusnak, de a többiek még mindig a gonosz fogságában maradtak. Jézus a halála és a feltámadása által megszüntette ezeknek a gonosz démoni fejedelemségeknek és erősségeknek az erejét, hatalmát és levetette őket a trónjukról.

Azután pünkösd napján Péter felállt, egyetlen prédikációt elmondott ugyanebben a városban, és hirtelen a Gyülekezet létszáma 120 főről 3.120 főre növekszik. Egyetlen prédikáció után. Péter jobb prédikátor lett volna, mint Jézus? Természetesen nem. Utána Péter egyetlen csodát tett, egy béna ember fölállt a lábára. Ez ’semmi’ ahhoz képest, hogy egy rothadó hulla kijött Jézus szavára a sírból. De amikor Péter ezt a csodát megtette, mégis 5.000 ember fordult az Úrhoz. Amikor Jézus feltámasztotta Lázárt, nagyon kevés ember jutott hitre Benne.

Azt szeretném, ha meglátnátok, hogy miután megtört a város fölött uralkodó gonosz szellemi erők hatalma, az evangelizáció hatékonysága többezerszeresére nőtt. Amikor Jézus meghalt és feltámadt, akkor már volt hatalma a Mennyen is, ugyanúgy, ahogyan a Földön. Most már a démoni fejedelemségek le lettek törve a város fölött, ezért az emberek képesek voltak olyan módon Jézushoz jönni, ahogyan azelőtt képtelenek voltak.

Ha megtanuljuk a szellemi harcnak ugyanezen szintjeit, akkor ugyanilyen sikereket fogunk látni. Hiszem, hogy az ébredésnek ez a szíve, lelke, a lényege – amikor a démoni erők hatalma megtörik, és az emberek szabaddá válnak arra, hogy Jézushoz jöjjenek.

Tudjuk, hogy ezt követően két éven belül Jeruzsálem lakosságának egyharmada megtért. Ha mi ugyanilyen hatékonyak leszünk a levegőégben, akkor a Földön ugyanezeket az eredményeket fogjuk látni.

 

„Mennyei Atyám, imádkozunk, hogy Isten Királysága, a Menny Királysága erőteljesen eljöjjön a városainkba. Ne csak a Földre jöjjön el a Te Királyságod, hanem vegye át az uralmat a beszennyezett levegőég fölött is!

Taníts meg minket Uram, hogyan menjünk el a Mennyei Bíróságra, és nyerjük meg szellemben hit és kitartó közbenjárás által a jogi csatát.

És taníts meg minket arra is, hogyan kell a katonai csatát is megnyernünk, hogy ezek a démoni erők le legyenek vetve a levegőégbeli magas helyeikről, és meglássuk a hatalmas aratást a Te dicsőségedre!

Az Úr Jézus Krisztus hatalmas nevében. Ámen!”

Hozzászólás írása

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

      Privacy Preferences

      When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in the form of cookies. Here you can change your Privacy preferences. It is worth noting that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we are able to offer.

      Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
      Click to enable/disable Google Fonts.
      Click to enable/disable Google Maps.
      Click to enable/disable video embeds.
      Our website uses cookies, mainly from 3rd party services. Define your Privacy Preferences and/or agree to our use of cookies.